I samarbejde med en international partner på Birmingham City University, Department of Marketing and Leisure Economies i Storbritannien undersøger vi, hvad der sker med aktivt medborgerskab, inklusion og repræsentation på digitale markedspladser. En ud af fem mennesker på verdensplan lever med et handicap. Alligevel er mennesker med handicap stadig en af de største marginaliserede grupper i verden, på trods af at de har en købekraft på 249 millioner pund alene i Storbritannien.
Tidligere undersøgelser har vist, at (manglende) tilpasning på fysiske markedspladser har en dybtgående indvirkning på handicappedes velbefindende, f.eks. gennem identitetsfølelse og selvstigmatisering. Hvad sker der med aktivt medborgerskab, inklusion og repræsentation på digitale markedspladser?
Gennem en tværfaglig tilgang, der kombinerer inklusion/eksklusion af handicappede, forbrugervelfærd, digitalt forbrug, detailhandel, event management og transformativ markedsføring, sigter vi mod at undersøge inklusion af handicappede på metaverse markedspladser, og hvordan det former deres velbefindende og adfærd på markedspladsen.