Michael Christensen er ny postdoc i SHAPE-projektet 'Den digitale borger'

Velkommen til ny postdoc i SHAPE, Michael Christensen, der skal undersøge digitale processer omkring socialt arbejde som en del af SHAPE-projektet 'Den digitale borger'.

Michael kommer fra en stilling som adjunkt ved Professionshøjskolen Absalon, hvor han har forsket i forskellige digitale aspekter af socialt arbejde, lige fra kommunikation med børn og unge via forskellige former for sociale medieplatforme til hvordan den stigende brug af algoritmer i beslutningsstøttesystemer i ansættelsessystemer ændrer socialarbejderes praksis.

Sammen med Peter Lauritsen og Peter Danholt fra SHAPE-projektet 'Den digitale borger' skal Michael være en del af et projekt, som netop undersøger digitale aspekter af socialt arbejde. Formålet med projektet er at udvikle dybere og mere nuancerede forståelser af, hvordan data-arbejde udføres, forståes, kontekstualiseres og konstrueres på forskellige institutionelle niveauer inden for børneområdet i velfærdssystemet. Derudover har projektet til formål at skabe viden om, hvordan data-arbejde skaber forandringer for praksis i socialarbejde.

Velkommen til SHAPE, Michael!