Processing Community Day – en dag med kode, kunst og kultur

Lørdag 30. september løber Processing Community Day (PCD) af stablen i Aarhus, en begivenhed som SHAPE (Aarhus Universitets center for digitalt medborgerskab) arrangerer i samarbejde med organisationen Code&Share.

Oplysninger om arrangementet

Lørdag 30. september 2023,  kl. 10:00 - 18:00

Didakteket, Arkitektskolen i Aarhus

SHAPE, Code&Share

PCD er en international begivenhed, der afvikles i en række byer over hele kloden. Formålet er at samle kunstnere, forskere, softwareudviklere, designere og it-studerende – og potentielt alle, der har interesse i kunst, design, kode og teknologi – til en dag, der fokuserer på inklusion og diversitet i softwareudvikling og digital kultur.

I Aarhus er dette års tema "INFRA", og oplæg og workshops på dagen vil derfor sætte fokus på, hvordan de teknologiske infrastrukturer påvirker os mennesker.

Processing Community Day er åben for alle, og det er gratis at deltage. Er man underviser, må man f.eks. meget gerne tippe de studerende om begivenheden.

Begivenheden d. 30. september vil foregå fra kl. 10.00-18.00 i Didakteket, Arkitektskolen i Aarhus, og deltagere skal huske at tage deres laptop med.

Læs mere om PCD og årets tema og se evt. promoverings-video fra PCD 2020 i Aarhus.